Година спілкування:
«Добро починається з тебе»
Підготувала
Учителька початкових класів
Устянської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
Гордійчук Олена
Тема. Добро починається з тебе
Мета.
• Формувати ціннісне ставлення до себе і до людей; основи духовно-морального розвитку особистості, та загальнолюдські цінності; уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди; моральних якостей (чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості).
• Розвивати вміння відрізняти погане від доброго, вміння висловлювати власну думку, відстоювати свої погляди; вміння знаходити спільну мову і компроміс.
• Виховувати позитивне світосприйняття; чемне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу..
Обладнання: квіти різних кольорів, аплікації букетів із назвами чеснот, іграшковий рюкзак та сміттєвий мішечок, картки.
Хід години
Учитель
-Доброго дня, любі діти.
Розпочинається година доброти
Тож прошу вас серця свої відкрити,
Щоб зрозуміти і запам’ятати,
Лише з добра усе бере початок!
Мудрець сказав: « Краса врятує світ!»
Але уже на протязі століть
Панує істина проста:
« Наш світ врятує доброта»
Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього. Будь ласка, сідайте!
…
.
Вчитель
- Отже, діти, чи зрозуміли ви про що ми будемо вести розмову?
Відповіді дітей:
( Про доброту, про добрі справи, про те, що людина повинна творити добро).
Вчитель
Вірно! Тема нашої години спілкування – «Добро починається з тебе». І ми з вами сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро», «доброта», на що вона схожа? В чому вона виявляється? З чого розпочинається. А також спробуємо згуртувати нашу класну родину, подаруємо тепло один одному, засвітимо ще одну зірочку добра і любові. І допоможуть нам у цьому наші товариші та друзі.
Легенда
Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик улетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».
Вчитель
-Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?
(Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.)
Вчитель
-Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.
Гра « Добре – погане»
• підгодовувати пташок;
• допомагати старшим;
• ламати гілки дерев;
• гратися дружно;
• малювати на стінах кімнати;
• сваритися з друзями;
• допомагати другові в біді;
• садити дерева, кущі, квіти;
• годувати рибок в акваріумі;
• прибирати свої речі та іграшки;
• витоптувати квіти на клумбі;
• ходити нечепурою;
• поступатися місцем в транспорті старшим.
.
Вчитель
-А тепер, діти, давайте пофантазуємо. Якби добро можна було зобразити у кольорі, яким фарбам ви віддали б перевагу?
Відповідь дітей :
- жовтий
- рожевий
- золотий
- салатовий
- можна змішати найсвітліші кольори.
Вчитель
-Ви вибрали найяскравіші, найсвітліші кольори. І це вірно, тому що добро це яскраві і світлі ваші вчинки.
Із давніх-давен відомо, що бути добрим корисно. Добрі люди довше живуть і добре себе почувають. У народі кажуть: "З добрим добре?
Вчитель
-Діти! Як ви розумієте прислів’я "За добро добром платять" .
Відповіді дітей
.
Гра «Галявина доброти»
Вчитель
-Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть до квіткових стебел.
(На квітках записано: червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, рожева — чесність. На «галявині» з’являються переважно червоні квіти ).
Вчитель
- Діти, на галявині розквітли «квіти доброти», хоча інші теж мають право на існування, бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.
- Яку назву дамо квітучій галявині? («Галявина доброти» )
Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»
(Умови гри:
якщо людина повинна робити те, що називаю я, то ви плескаєте в долоні, а якщо — ні, то нічого не робите.)
• Допомагати мамі мити посуд.
• Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
• Не вмиватися.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Бути вихованими, стриманими.
• Обманювати, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Добре вчитися, багато читати.
• Не слухати батьків.
• Допомагати друзям у біді.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших
• Захищати слабкого.
• Спати на уроках.
• Красти.
• Любити своїх батьків.
Учитель
- Отже, бачу, що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Тож не слід забувати про це.
Гра «Подарунок»
Вчитель
Вибирається перший бажаючий. Учасникам групи пропонується по кругу подарувати йому що-небудь (лише не матеріальне). Це може бути зірка на небі, схід сонця, талант…
Тобто те, що не можна покласти в карман, але можна забрати з собою в собі.
Фізкультхвилинка
Гра «Мішечки»
Вчитель
-Як ви бачите, в нас є цікавий рюкзачок, який пустує ось тут серед класу. Я пропоную перечитати словничок слів, який лежить у вас на парті. Виберіть і запишіть на листочках людські чесноти, близькі до добра, потім складемо в рюкзак, щоб взяти з собою в життя.
- Також, в нас є «сміттєвий мішечок», в який потрібно помістити записані негативні риси характеру. Отож, напишіть на листочках негативні риси характеру людини. Після того, як листочки з написами будуть поміщені в «сміттєвий мішечок», ми його зав’яжемо міцно-міцно. Щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.
Байдужість Мужність Справедливість
Хвалькуватість Повага до інших Чесність
Брехливість Працелюбність Щедрість
Жадібність Розсудливість Щирість
Гідність Жорстокість Злість
Любов Зажерливість Егоїзм
Мудрість Заздрість Ледарство
Мужність Зазнайство Підозрілість
-Отож я особисто впевнена, що кожна людина може і повинна в собі зрощувати добро. У прислів’ї сказано: «Перший крок до добра — не роби зла». Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе».
Я ПІКЛУЮСЯ ПРО ТЕБЕ (робота в групах)
(яку турботу можна виявити до різних людей у наступних ситуаціях)
- мама занедужала;
- молодший брат вередує, а мама втомлена прийшла з роботи;
- у тебе День народження, мама готується до зустрічі гостей і не встигає;
- у вашого товариша пропала улюблена іграшка, а ви бачили, хто її взяв;
- ви побачили під кущами котика з пораненою лапкою;
- ви граєтесь з друзями біля будинку,а мимо йде бабуся і несе важку сумку.
.
.
Учитель
-Діти, вчіться доброти і ніжності. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомагати їм і словом і ділом.
Є багато людей, в яких можна цього навчитися: батьки, вчителі, інші люди.
.
-Чимало є і казок. Давайте пригадаємо, між чим завжди йде боротьба в народних казках?
(Між добром і злом.).
-Згадайте Кривеньку Качечку, її чуйне ставлення до стареньких. Мабуть у вашій пам’яті залишилася казка „Дикі лебеді” і самовіддана сестричка крилатих братів. Не зможете ви ніколи забути і Попелюшку, що випромінювала ніжність і доброту.
Учитель
-Наша виховна година добігає кінця. Багато було наведено доказів, що доброта дуже важлива в житті кожної людини.
Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе»!
Вправа "Закінчи речення"
- Прошу подумати і закінчити речення: "Хай добрим ваше серце буде для того щоб…"
Відповіді дітей:
- щоб світ став кращим.
- щоб перемагало добро.
- щоб всі були щасливими.
- щоб допомогти тим, кому це потрібно.
- щоб допомогти природі.
- щоб допомогти інвалідам.
-А кого ви в класі вважаєте самим добрим?
Вправа «Побажай добра собі і всім»
Вчитель.
Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим. Отже, я бажаю собі і всім вам добра.
(діти стали в коло, взялися за руки і повторюють фразу «Я бажаю собі і всім вам добра»).
Немає коментарів:
Дописати коментар