"Вчитель - це професiя вiд Бога, всi iншi -
вiд учителя"
Народна мудрiсть
Робота вчителя завжди вважалася
дуже складною. Дуже точно про професiю вчителя писав вiдомий поет
С.Л.Соловейчик: "Вiн актор, але його слухачi i глядачi не аплодують йому.
Вiн скульптор, але його роботи нiхто не бачить. Вiн лiкар, але його пацiєнти рiдко
дякують за лiкування та далеко не завжди бажають лiкуватися. Де ж йому взяти
сили для щоденного натхнення? Тiльки в самому собi, тiльки в свiдомостi величi
своєї справи"
Чи планувала я, особисто, свiй
життєвий шлях присвятити професiї вчителя? Передi мною не стояло таке питання.
Я виросла в прекраснiй сiм`ї педагогiв. Моя бабуся, Лисенко Олена Давидiвна,
все своє життя пропрацювала в Колодiївськiй початковiй школi. Моя мама, Ярмошик
Раїса Арсенiна, 48 рокiв свого життя присвятила Устянській
загальноосвiтнiй школi. Я бачила з яким
надхненням i самовiдданiстю вона проводила свої уроки. А головне, я бачила
скiльки задоволення i радостi вона отримувала вiд своєї роботи. Тому мiй вибiр
професiї був свiдомим.
На мою думку, викладання
вимагає повної самовiддачi i цiлковитої витрати розумових, фiзичних i духовних
сил. Вчитель зобов`язаний бути добрим психологом, щоб умiти розпiзнати найкращi
якостi та схильностi свого учня та допомогти
їх розкрити. Я намагаюсь знайти iндивiдуальний пiдхiд до кожної дитини, бо кожна дитина має свiй
неперевершений i дивовижний талант вiд природи. Головне завдання вчителя -
допомогти його розкрити.
Провiдна мета освiти сьогодення
- виховання особистостi дiяча. Школа - це життєвий простiр дитини. Тут вона
росте i готується до дорослого життя. Тому у своїй роботi я звертаю велику
увагу на формування iнтелектуально - творчих вмiнь учня. Вони допоможуть дитинi
успiшно освоїти навчальнi дисциплiни та досягти успiху в соцiумi.
Педагог повинен створити на
уроцi таку атмосферу, щоб учням було
цiкаво, вони бажали вчитися, пiзнавати нове i творити. Маленький учень добре
вчиться лише тодi, коли вiн переживає успiх, хоча б невеликий. Тому на кожному
уроцi я ставлю перед собою такi завдання:
- запалити в дитячому серцi
вогник допитливостi;
- розвивати рiзнi види пам`ятi,
уяву, фантазiю;
- розвивати увагу, спостережливiсть, творче
мислення;
- виховувати нацiональну самосвiдомiсть i
духовнiсть.
Я використовую в своїй роботi
багато розвивальних, творчих, пiзнавальних вправ та iгор.Це словеснi творчi
завдання на добiр рими, складання казки за малюнком, створення продовження
казки, оповiдання, складання чистомовок, використання анограм, метаграм,
словесне малювання, творчi списування текстiв, вилучення зайвого, скоромовки,
загадки, прислiв`я, ребуси, кросворди i т.д.
Розмова про методи, навчальнi
технологiї є невичерпною. Заходячи
щоранку в клас, я усвiдомлюю, що йду до учнiв, щоб побачити в кожному з них
людську особистiсть, яка здатна розвиватись i вдосконалюватись.Мiй обов`язок -
сприяти розвитковi того доброго, що є
мiнiмальним капiталом кожної без винятку
дитини. Розвивати дитину як неповторну iндивiдуальнiсть, формувати в нiй
творчий потенцiал, прагнення до самостiйної пiзнавальної дiяльностi, виховувати
в нiй такi риси характеру, якi будуть
необхiнi в майбутньому демократичному суспiльствi. Бути гордими, що ми
українцi. Що ми належимо до європейської, освiтченої нацiї.
Кожен вчитель за велiнням серця
свiдомо кладе своє життя на Вiвтар освiтянської справи. Вчительська доля
нелегка. Вчителем стала не тому, що подобається ця прфесiя, а тому що дуже
люблю дiтей i хочу передати їм
якнайбiльше життєвого досвiду i добра.
Вчитель має вчитися все своє
життя.Тому завершити розмову хочу словами В.Сухомлинського: "Учитель
готується до хорошого уроку все життя.Така духовна i фiлософська основа
професiї i технологiї нашої працi. Щоб дати учням iскорку знань, учителю потрiно увiбрати в
себе цiле море свiтла".
Немає коментарів:
Дописати коментар